Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations

Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations
Author :
Publisher : Linköping University Electronic Press
Total Pages : 134
Release :
ISBN-13 : 9789176850787
ISBN-10 : 9176850781
Rating : 4/5 (81 Downloads)

Book Synopsis Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations by : Henrik Lindqvist

Download or read book Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations written by Henrik Lindqvist and published by Linköping University Electronic Press. This book was released on 2019-04-29 with total page 134 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Avhandlingen behandlar lärarstudenternas och nyblivna lärares erfarenheter av obehagliga situationer. Frågeställningar innefattar: Vilka situationer beskriver lärarstudenter och nyblivna lärare som emotionellt påfrestande? Hur hanterar lärarstudenter och nyblivna lärare emotionellt påfrestande situationer som beskrivs? Avhandlingen innefattar fyra artiklar som behandlar dessa frågeställningar. Resultat visar att lärarstudenters hanterandestrategier innefattar (1) att skjuta fram lärande att hantera känslomässigt påfrestande situationer när de börjar att arbeta samt (2) att acceptera att det inte går att påverka situationer som är känslomässigt påfrestande och då enbart acceptera de förhållanden som skapar känslomässigt utmanade situationer. Andra strategier som studierna har visat innefattade att verka för förändring, vara en del av ett kollektiv eller att förminska ansvar som sätt att hantera känslomässiga utmaningar. Lärarstudenter etablerade gränser som ett sätt att hantera påfrestande situationer i relation till känslomässigt arbetet och i förhållande till olika relationer. De nyblivna lärarna var tvungna att förhålla sig till konflikter. Detta gjorde nyblivna lärare i studien genom att verka för sin autonoma position, genom att engagera sig i samarbete, genom att försöka påverka eller genom att alliera sig med arbetsplatsens värdeförmedling. Dessa strategier verkar vara sammanlänkade med olika konsekvenser, där autonomi och att vara en påverkanskraft i större utsträckning verkar leda till tankar om att byta skola eller att sluta som lärare.


Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations Related Books

Student teachers’ and beginning teachers’ coping with emotionally challenging situations
Language: en
Pages: 134
Authors: Henrik Lindqvist
Categories:
Type: BOOK - Published: 2019-04-29 - Publisher: Linköping University Electronic Press

DOWNLOAD EBOOK

Avhandlingen behandlar lärarstudenternas och nyblivna lärares erfarenheter av obehagliga situationer. Frågeställningar innefattar: Vilka situationer beskriv
Understanding the Dynamics of Teacher Agency, Resilience, and Identity in the Neoliberal Age
Language: en
Pages: 207
Authors: Gang Zhu
Categories: Education
Type: BOOK - Published: 2022-12-19 - Publisher: Rowman & Littlefield

DOWNLOAD EBOOK

Understanding the Dynamics of Teacher Agency, Resilience, and Identity in the Neoliberal Age foregrounds how the neoliberal educational reforms contribute to th
Teacher Burnout
Language: en
Pages: 104
Authors: Alfred S. Alschuler
Categories: Education
Type: BOOK - Published: 1980 - Publisher:

DOWNLOAD EBOOK

This booklet presents articles that deal with identifying signs of stress and methods of reducing work-related stressors. An introductory article gives a summar
Mindfulness in the Secondary Classroom: A Guide for Teaching Adolescents (SEL Solutions Series) (Social and Emotional Learning Solutions)
Language: en
Pages: 212
Authors: Patricia C. Broderick
Categories: Education
Type: BOOK - Published: 2019-05-07 - Publisher: W. W. Norton & Company

DOWNLOAD EBOOK

Selected as a "Favorite Book for Educators in 2019" by Greater Good. Mindfulness provides a strong foundation for other social and emotional skills and is makin
The Routledge International Handbook of Constructivist Grounded Theory in Educational Research
Language: en
Pages: 388
Authors: Elaine Keane
Categories: Education
Type: BOOK - Published: 2024-09-02 - Publisher: Taylor & Francis

DOWNLOAD EBOOK

The Routledge International Handbook of Constructivist Grounded Theory in Educational Research provides a comprehensive overview of the state of the art in Cons