Manual de Genética Médica

Manual de Genética Médica
Author :
Publisher : Imprensa da Universidade de Coimbra / Coimbra University Press
Total Pages : 518
Release :
ISBN-13 : 9789728704124
ISBN-10 : 9728704127
Rating : 4/5 (27 Downloads)

Book Synopsis Manual de Genética Médica by : Fernando de Jesus Regateiro

Download or read book Manual de Genética Médica written by Fernando de Jesus Regateiro and published by Imprensa da Universidade de Coimbra / Coimbra University Press. This book was released on 2003-12-01 with total page 518 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: «Manual de Genética Médica» inclui temas cujo conhecimento é fundamental para sustentar um raciocínio em bases genéticas. Cada tema congrega informação fundamental para a percepção dos conceitos e a construção de conhecimento específico, tendo como objectivo o desenvolvimento da capacidade crítica necessária para enfrentar as questões mais frequentes do mundo contemporâneo nesta área do saber e a necessidade de aprender ao longo da vida. São temas deste livro: história e desenvolvimento da genética, bases celulares e moleculares da hereditariedade, regulação da expressão génica, diversidade humana, mutações e reparação do DNA, métodos de estudo do genoma humano, história familiar, heredograma, tipos de hereditariedade, Genética de populações, cálculos de risco, erros inatos do metabolismo, Farmacogenética, Ecogenética, divisão celular, cariótipo humano, alterações cromossómicas numéricas e estruturais, cromossomopatias, Genética do desenvolvimento, anomalias congénitas, genes de regulação da proliferação celular, apoptose, senescência, genes e cancro, terapia génica, aconselhamento genético, ética em genética. Um extenso glossário foi também incluído.


Manual de Genética Médica Related Books

Manual de Genética Médica
Language: en
Pages: 518
Authors: Fernando de Jesus Regateiro
Categories: Human genome
Type: BOOK - Published: 2003-12-01 - Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra / Coimbra University Press

DOWNLOAD EBOOK

«Manual de Genética Médica» inclui temas cujo conhecimento é fundamental para sustentar um raciocínio em bases genéticas. Cada tema congrega informação
Welcome to the United States
Language: en
Pages: 4
Authors:
Categories: Immigrants
Type: BOOK - Published: 2007 - Publisher:

DOWNLOAD EBOOK

Maps for the Future
Language: en
Pages: 312
Authors: László Zentai
Categories: Science
Type: BOOK - Published: 2012-01-05 - Publisher: Springer Science & Business Media

DOWNLOAD EBOOK

The joint symposium of ICA commissions is always one of the most important event for cartographers. This joint seminar in Orleans was connected to 25th Internat
Geographical Reasoning and Learning
Language: en
Pages: 372
Authors: Sonia Maria Vanzella Castellar
Categories: Social Science
Type: BOOK - Published: 2021-09-15 - Publisher: Springer Nature

DOWNLOAD EBOOK

This book presents the distinctive theoretical and methodological approaches in geography education in South America and more specifically in Brazil, Chile and
Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency
Language: en
Pages: 255
Authors: Richard Side
Categories: English language
Type: BOOK - Published: 2002 - Publisher:

DOWNLOAD EBOOK

This preparation book for the Cambridge advanced and proficiency exams provides coverage of the structures and vocabulary essential for exam success. Grammar is